Przedszkole Samorządowe nr 51 znajduje się na osiedlu Wola Duchacka przy
ul. Estońskiej 2 /dojazd od ul. Malborskiej, lub ul. Nowosądeckiej/.
Mieści się
w pięknym pod względem architektonicznym dworku otoczonym prawie hektarowym
ogrodem. Miejsce jest urzekające,
z dala od gwaru
i zgiełku ulic.
Rodzicu jeżeli chcesz, aby twoje dziecko
w przedszkolu czuło się jak
w domu przyjdź do nas. Tu panuje
domowa atmosfera,
smaczne jedzenie, które przygotowywane jest przez panie kucharki. To właśnie tu wszyscy wiedzą, że dziecko to największy skarb dla rodzica, więc nauczyciele oraz panie woźne dbają
o naszych podopiecznych tak jak
o własne dzieci.
Mocne strony przedszkola:
wykwalifikowana kadra pedagogiczna,
zajęcia dodatkowe, system WDN,
w kontekście potrzeb placówki, przychylność rodziców, uroczystości dla rodziców, promocja przedszkola
w środowisku, znajomość lokalnego środowiska.
|
|
Celem nadrzędnym jest:
-
zapewnienie dzieciom możliwości wspólnej zabawy i nauki w warunkach bezpiecznych, przyjaznych i dostosowany do ich potrzeb rozwojowych
-
nauczenie dziecka funkcjonowania w dynamicznie zmieniających się warunkach
-
przedszkole otwarte, spełniające oczekiwania dzieci i rodziców
-
wspomaganie uzdolnień, talentów i możliwości dziecka
-
propagowanie zdrowego stylu życia
-
aktywne uczestnictwo w życiu środowiska
|
Dodatkowo:
Systematyczne diagnozowanie umiejętności, potrzeb oraz zdolności poprzez obserwację dzieci, analizę wytworów działalności dziecięcej
z uwzględnieniem informacji specjalistów (psycholog, logopeda, ewentualnie lekarza) oraz
w oparciu o informacje rodziców.
Odkrywanie wielorakich, indywidualnych zdolności
i zainteresowań dzieci, pobudzanie ich, wzmacnianie oraz rozwijanie ze szczególnym uwzględnieniem naturalnej aktywności dzieci
i zdolności rozwiązywania problemów.
Rozwijanie otwartości, kreatywności
i ciekawości badawczej.
Promowanie zdrowia
i aktywności ruchowej, rozwijanie zamiłowania do uprawiania sportu.
Rozwijanie umiejętności współdziałania, empatii, zaradności
i wiary we własne możliwości oraz umiejętności wyrażania emocji
w sposób adekwatny do sytuacji.
Zadania priorytetowe: konstruktywna współpraca między przedszkolem
i rodziną – jedność celów
i zadań, integrowanie oddziaływań wychowawczych: dom – przedszkole – środowisko, udział
w promowaniu opieki zdrowotnej, uwzględniającej wczesne wykrywanie grup ryzyka zdrowotnego, społecznego
i ekologicznego, stymulowanie
i wspieranie wielostronnego rozwoju dziecka we współpracy
z rodziną i środowiskiem, prawo do równego startu dla wszystkich dzieci.